Ihmeiden aika ei ole ohi, joulun alus viikollahan ryhmämme oli lomalla joten joulun ajan kahden viikon painon pudotus oli mun kohdalla ruhtinaalliset -1,5 kiloa!! Olin jo ihan varma että kyseisessä kilopuntarissa oli jotain pahasti pielessä, mutta eipä ollut. Hyvin oli muutkin ryhmätoverit joulusta selviytyneet, miinuksia ropisi muillekkin, hienoa!!
Vuoden vaihde onneksi ei ole mitään mässäilyä, itse otan viikon tavoitteeksi -0,6kg jolloin pääsisin painoni kanssa uudelle PIENEMMÄLLE kymmen kilolle!!
Itsellä tuo tavoite paino on aika lailla pitkän matkan päässä joten pieniä tavoite pykäliä on hyvä asettaa itselleen niin ei tunnu ihan mahdottomalta koko touhu.
Liikunnan totesin jälleen kerran olevan vaarallista, tunnin kävely alamäki hölkkä pyristyksen jälkeen lonkat olivat ihan jumissa, eli eilinen liikunta jäi ihan vaan koti hommiin ja hermojen kiristelyyn. Joskos sitä tänään kävisi kiusaamassa itseään pururadalla tai sitten zumban tahdissa.
Jälkiruoka: jälkkäriksi on hyvä mässäillä naisten lehdistä pursuavia laihdutus ohjeita, joita tuntuu löytyvän ihan vaan jokunen kymmenen, kummallista että mua vastaan on tullut vaan yksi sellainen jota EN ole kokeillut.... mistähän tämäkin kertoo?? oonkohan mä ollut joskus jonkin lainen oikotie onneen ja hoikenmaan elämään tyyppi ?? heh heh en ainakaan tunnusta...
25 vuotta tärähtää mittariin tulevana suvena seitsemännen kerran, mukuloita väännetty maailmaan neljä, ja kiloja kerätty täydellisen vartalon päälle enemmän ja vähemmän. Nyt taas kohti uusia haasteita, tällä kertaa hyvän painon ystävien tuella...katsotaan löytyykö se täydellinen vartalo tuolta rasva kuorruksen alta :)
torstai 29. joulukuuta 2011
tiistai 27. joulukuuta 2011
Joskos se selkäranka taas löytyisi??!!
Joulu mässäilyt nyt takana, loput laatikot singotettu roskiin ja suklaat mussutettu lasten kanssa hyvällä omalla tunnolla.
Kerrankin päätin olla odottamatta uuttavuotta tai seuraavaa maanantaita vaan aloitin jonkin sortin parannuksen Jo tänään, hip hei!!
Pikkiriikkisenä motivaationa takaraivossa kolkuttaa huominen ryhmä, ja huhtikoon loppuun sijoittuva etelän matka perheeni ja appivanhempien kanssa, olisi syytä mahtua uimapukuun, ja olisihan se aika noloa jos luonnonsuojeliat tulisivat viskomaan vettä mun niskaan ja työntämään takaisin mereen, ihan vaan erehdyksissään sekoittaisi mut maitovalaaseen...
Tänään siis aamupala jäänyt taas syömättä kuten lounas...mutta kasvissosekeitto jo porisee. Taka 20 min persuksen heiluttamista zumban tahdissa, hitto että oon HYVÄ!!! ja jos viellä hieman saan itseäni hehkuttaa ajattelin käydä pururadalla heittämässä 40 min kävelylenkin, se olis sitten tunti liikuntaa tälle päivälle.
Jäkiruoka: jaa että miksikö en sitten aloittanut tätä elämän tapojen muutosta eilen, no ajatus oli kyllä kaunis sellainen, mutta ihan uutisissa kehotettiin pysymään sisällä myrkyn takia, tosin Helsingissä, mutta tästä nyt ei ole kun 30 km tuohon myrskyn silmään niin päätin olla varovainen ja pysytellä sisällä....noh selityshän se on toikin NIH!!!
Kermavaahtona päälle, vetäsinkin TUNNIN lenkin uhmaten luonto äitiä, no ei siellä nyt kovin kova tuuli ollut....
Kerrankin päätin olla odottamatta uuttavuotta tai seuraavaa maanantaita vaan aloitin jonkin sortin parannuksen Jo tänään, hip hei!!
Pikkiriikkisenä motivaationa takaraivossa kolkuttaa huominen ryhmä, ja huhtikoon loppuun sijoittuva etelän matka perheeni ja appivanhempien kanssa, olisi syytä mahtua uimapukuun, ja olisihan se aika noloa jos luonnonsuojeliat tulisivat viskomaan vettä mun niskaan ja työntämään takaisin mereen, ihan vaan erehdyksissään sekoittaisi mut maitovalaaseen...
Tänään siis aamupala jäänyt taas syömättä kuten lounas...mutta kasvissosekeitto jo porisee. Taka 20 min persuksen heiluttamista zumban tahdissa, hitto että oon HYVÄ!!! ja jos viellä hieman saan itseäni hehkuttaa ajattelin käydä pururadalla heittämässä 40 min kävelylenkin, se olis sitten tunti liikuntaa tälle päivälle.
Jäkiruoka: jaa että miksikö en sitten aloittanut tätä elämän tapojen muutosta eilen, no ajatus oli kyllä kaunis sellainen, mutta ihan uutisissa kehotettiin pysymään sisällä myrkyn takia, tosin Helsingissä, mutta tästä nyt ei ole kun 30 km tuohon myrskyn silmään niin päätin olla varovainen ja pysytellä sisällä....noh selityshän se on toikin NIH!!!
Kermavaahtona päälle, vetäsinkin TUNNIN lenkin uhmaten luonto äitiä, no ei siellä nyt kovin kova tuuli ollut....
sunnuntai 2. lokakuuta 2011
Tunnustus
Huisia, sain tunnustuksen...joku siis todella lukee näitäkin höpötyksiä. Tällä hetkellä edes oma mieheni ei tiedä mitään tästä rasva blogistani, eikä kovin moni muukaan, koitan kaapissa pysytellä, mutta katsotaan milloin joudun ulotulemaan, aika näyttää. Mutta nyt siis itse asiaan.

1. Kiittää tunnustuksen antajaa.
2. Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.
Elikkäs ISO kiitos "jollekkin" tästä... Sen verran nyt luistan säännöistä etten jaa tunnustusta eteen päin vaikkakin ihania blogeja on pilvin pimein.
Sitten kahdeksan asiaa itsestä, mitähän sitä nyt uskaltaisi tunnustaa....
1. wc:ssä asoidessani teen toimituksen ovi auki ja samalla luen. Yleensä luen Bomber lehteä. En tiedä viihdynkö veskissä liian kauan ja liian usein, mutta jostain syystä tiedän moottoripyörien rakentamisesta ja virittämisestä suhteellisen paljon....
2. Olen puhelias ihminen, toisin sanon hiljaa vaan nukkuessa, sukeltaessa ja sillon kun vedän henkeä.
3. Syön kynsiäni, onneksi ne ei sisällä kaloreita....
4. Kun suutun sen kyllä huomaa ja kuulee kaikki.
5. Jos syön suklaata sen täytyy olla huoneen lämpöistä.
6. Aamuni alkaa 2 tai 3 kupilla kahvia, laihaa sellaista, maidon kera. Kiireinen aamu pilaa päiväni totaalisesti enkä ole kovin kummoista seuraa kenelleekkän jos olen "hieman huonolla" tuulella.
7. Nukun ilman paitaa. Näin estän kuristumis kuoleman nukkuessani.
8. Olen vauhdikas nainen, busalla kesällä muutamaan kertaan 200 rikki....voi sitä vauhdin hurmaa...

1. Kiittää tunnustuksen antajaa.
2. Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.
Elikkäs ISO kiitos "jollekkin" tästä... Sen verran nyt luistan säännöistä etten jaa tunnustusta eteen päin vaikkakin ihania blogeja on pilvin pimein.
Sitten kahdeksan asiaa itsestä, mitähän sitä nyt uskaltaisi tunnustaa....
1. wc:ssä asoidessani teen toimituksen ovi auki ja samalla luen. Yleensä luen Bomber lehteä. En tiedä viihdynkö veskissä liian kauan ja liian usein, mutta jostain syystä tiedän moottoripyörien rakentamisesta ja virittämisestä suhteellisen paljon....
2. Olen puhelias ihminen, toisin sanon hiljaa vaan nukkuessa, sukeltaessa ja sillon kun vedän henkeä.
3. Syön kynsiäni, onneksi ne ei sisällä kaloreita....
4. Kun suutun sen kyllä huomaa ja kuulee kaikki.
5. Jos syön suklaata sen täytyy olla huoneen lämpöistä.
6. Aamuni alkaa 2 tai 3 kupilla kahvia, laihaa sellaista, maidon kera. Kiireinen aamu pilaa päiväni totaalisesti enkä ole kovin kummoista seuraa kenelleekkän jos olen "hieman huonolla" tuulella.
7. Nukun ilman paitaa. Näin estän kuristumis kuoleman nukkuessani.
8. Olen vauhdikas nainen, busalla kesällä muutamaan kertaan 200 rikki....voi sitä vauhdin hurmaa...
lauantai 1. lokakuuta 2011
kaivattua jälkiruokaa
Joku oli kaivannut jälkkäriä, no sitä saa mitä tilaa!!
Tänään voisin tarjoilla varressa savustettua aviomiestä!! Sisältää runsaasti kovaa huonoa rasvaa, paljon proteiinia ja runsaasti hiilareita.
Tämä tällä erää, lonkka jumissa eilisestä ja sitä edellisen päivän zumbasta... joojoo ne venyttelyt, muistan ehkä ens kerran jälkeen. Tänään ei zumbata mutta kaunis ilma houkuttelee pihalle kävelylle, samalla vältyn myös siivoukselta.
Tänään voisin tarjoilla varressa savustettua aviomiestä!! Sisältää runsaasti kovaa huonoa rasvaa, paljon proteiinia ja runsaasti hiilareita.
Tämä tällä erää, lonkka jumissa eilisestä ja sitä edellisen päivän zumbasta... joojoo ne venyttelyt, muistan ehkä ens kerran jälkeen. Tänään ei zumbata mutta kaunis ilma houkuttelee pihalle kävelylle, samalla vältyn myös siivoukselta.
torstai 29. syyskuuta 2011
Neljäs viikko
Eilen oli rasvainen ilta, siis ryhmässä puhuttiin rasvoista ja nimen omaan oikeanlaisista rasvoista ja niiden tärkeydestä. Eipä tarvi kummoinenkaan selvän näkijä olla kun voi jo tietää että mullahan ne on ihan viturallaan ne rasvan saannit. Joskos koittaisi tällä viikolla keskittyä niihin... ja rasvaa oli taas karissut itsestä poiskin -0,3kg elikkäs yhteensä saldo ois nyt -2,8 kg, ei häijymmin, vaikka voisihan tuo vauhti olla nopsampikin, mutta itsestähän se on kiinni...
Uusi viikko alkoi 45 min zumballa, tai siis puurolla mustikoiden kara se alkoi, sitten zumbaa. Nyt pitäisikin sitten taas syödä... on tämä kanssa...
Uusi viikko alkoi 45 min zumballa, tai siis puurolla mustikoiden kara se alkoi, sitten zumbaa. Nyt pitäisikin sitten taas syödä... on tämä kanssa...
keskiviikko 21. syyskuuta 2011
Kolmas viikko
Eilen oli taas totuuden hetki lahjomattomalla vaalla. Vaikka viime viikko ei ihan putkeen mennytkään syömisten suhteen, elin muutaman päivän melkeinpä kahvin ja tupakan voimin... mutta silti paino oli tippunut -0,8kg, eli kahden viikon jälkeen kokonais pudotus -2,5kg, ei huonommin ollenkaan.
Tänään alkaa taas uusi viikko ja päätin että tämän viikon syön oikein. No aamu puuron olen joutunut lämmittämään jo kolmeen otteeseen ettei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan mennyt...mutta ei saa lannistua!!
Ryhmässä puhuimme tavoista, ja voi että, mulla niitä huonoja sellaisia tuntuu olevan vaikka kuinka ja paljon. Osa niistä tavoista ei millään lailla liity syömiseen, mutta pinttyneitä huonoja tapoja syömisenkin puolella riittää. Tämä painon pudotushan pitäisi olla jotain ihan muuta kun laihdutuskuuri, tämän pitäisi olla elämän tapojen muutos, vanhoista tavoista pitää päästä eroon ja luoda uusia terveellisempia tapoja tilalle...sepä ei olekkaan niin helposti tehty.
Jälkiruoka: On se kiva että meidän kissakin tukee tavallaan mua tässä hyötyliikunnan hommaamisessa. En tiiä mistä se taas kiukuttelee, mutta kissan pissa "tuoksuu"...ei muuta kun imuri ja moppi käteen ...ai niin se aamu puuro...no ehkä siivouksen jälkeen.
Tänään alkaa taas uusi viikko ja päätin että tämän viikon syön oikein. No aamu puuron olen joutunut lämmittämään jo kolmeen otteeseen ettei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan mennyt...mutta ei saa lannistua!!
Ryhmässä puhuimme tavoista, ja voi että, mulla niitä huonoja sellaisia tuntuu olevan vaikka kuinka ja paljon. Osa niistä tavoista ei millään lailla liity syömiseen, mutta pinttyneitä huonoja tapoja syömisenkin puolella riittää. Tämä painon pudotushan pitäisi olla jotain ihan muuta kun laihdutuskuuri, tämän pitäisi olla elämän tapojen muutos, vanhoista tavoista pitää päästä eroon ja luoda uusia terveellisempia tapoja tilalle...sepä ei olekkaan niin helposti tehty.
Jälkiruoka: On se kiva että meidän kissakin tukee tavallaan mua tässä hyötyliikunnan hommaamisessa. En tiiä mistä se taas kiukuttelee, mutta kissan pissa "tuoksuu"...ei muuta kun imuri ja moppi käteen ...ai niin se aamu puuro...no ehkä siivouksen jälkeen.
keskiviikko 14. syyskuuta 2011
Toinen viikko
Iloisin mielin ja hyvällä tsempillä pystyykin aloittamaan tämän viikon kohti seuraavaa ryhmää. Hääpäivän vietosta ja risteilystä huolimatta rasvaa oli poistunut mun täydellisen vartalon ympäriltä.. siis kaikillahan meillä on täydellinen vartalo, mulla se vaan on aika lailla rasvan alle piilotettuna..siis paino pudonnut -1,7 kg. Eikä kertaakaan ole nälkä menneenä viikolla vaivannut, joka päivä en ole edes liikkunut ! Eli hyvällä fiiliksellä, oi oi tätä nautinnon ilmalentoa heh heh !!
No tänään taas zumbaillaan jossain välissä ja viimestään viikonloppuna revin itseni lenkille, vesisade kun riittää mulle selitykseksi miksi en pihalle arsettani raahaa.
jälkiruoka: olen hullaantunut kesäkurkkuun..oi oi kannattaa kokeilla, suosittelen !!
No tänään taas zumbaillaan jossain välissä ja viimestään viikonloppuna revin itseni lenkille, vesisade kun riittää mulle selitykseksi miksi en pihalle arsettani raahaa.
jälkiruoka: olen hullaantunut kesäkurkkuun..oi oi kannattaa kokeilla, suosittelen !!
Onko pinnan kistyminen hyötyliikuntaa??
No toivottavasti se sellaiseksi lasketaan, koska maanantain ja tiistain liikunnat jäivät ihan lasten kanssa läksyjen kimpussa painimiseen ja kodin siivous projektiin.. ja tuo siivoushan nyt on ihan loppumatonta tässä huushollissa..hitto soikoon!!
Mutta tänään sain itselleni taas hetken vapaata aikaa aamupäivästä ja keinuttelin arsettani zumban tahtiin 20 min, kyllä se paljon ottaa mutta paljon myös antaa, joskos tämä liikunta riippuvuus kohta puoliin iskisi minuunkin ??!!??
Tänään ryhmässä mielenkiintoista asiaa, hiilareista, harmikseni juuri tälle päivälle osuu myös vanhempain ilta, joten en ihan koko aikaa ennätä siellä olemaan hö niin mun tuuria taas!!
jälkiruoka: ja hitto kun sitä ei pääse tavoistaan irti!! Taas vasta aamupuuroa alan naamaani lappaamaan ja hereillä oltu ja touhuttu miltei 5 tuntia, no onhan tääkin kai parempi aika aamupuurolle kun maanantain klo 14.30...sillon alkoikin olla jo hieman nälkä !!
Mutta tänään sain itselleni taas hetken vapaata aikaa aamupäivästä ja keinuttelin arsettani zumban tahtiin 20 min, kyllä se paljon ottaa mutta paljon myös antaa, joskos tämä liikunta riippuvuus kohta puoliin iskisi minuunkin ??!!??
Tänään ryhmässä mielenkiintoista asiaa, hiilareista, harmikseni juuri tälle päivälle osuu myös vanhempain ilta, joten en ihan koko aikaa ennätä siellä olemaan hö niin mun tuuria taas!!
jälkiruoka: ja hitto kun sitä ei pääse tavoistaan irti!! Taas vasta aamupuuroa alan naamaani lappaamaan ja hereillä oltu ja touhuttu miltei 5 tuntia, no onhan tääkin kai parempi aika aamupuurolle kun maanantain klo 14.30...sillon alkoikin olla jo hieman nälkä !!
sunnuntai 11. syyskuuta 2011
paluu arkeen
Takana kaksi yötä ilman lapsia, tarjolla valmista ruokaa ja hyvää seuraa. Vaikka olikin ns. lomaa niin kyllä se loman viettokin pistää väsyttämään.
Eilen palasimme miehen kanssa kotiin Radio Rockin risteilyltä, ja kyllä siellä taas sattui ja tapahtui. Seisovan pöydän antimet olivat sen verran kuivaa että ruokien suhteen pysyin hyvin aisoissa.
jälki ruoka: pääsimpä risteilyllä myös euron juusto miehen syliin ja Hynynen oli kiinni rinnoissani, jännityksellä odottelen tuliko euron juustosta enemmän kaloreita kun mitä Hynysen puristelu niitä vei ;)
Eilen palasimme miehen kanssa kotiin Radio Rockin risteilyltä, ja kyllä siellä taas sattui ja tapahtui. Seisovan pöydän antimet olivat sen verran kuivaa että ruokien suhteen pysyin hyvin aisoissa.
jälki ruoka: pääsimpä risteilyllä myös euron juusto miehen syliin ja Hynynen oli kiinni rinnoissani, jännityksellä odottelen tuliko euron juustosta enemmän kaloreita kun mitä Hynysen puristelu niitä vei ;)
perjantai 9. syyskuuta 2011
liikunnan riemua
Tai no riemua ja riemua kun en kävelylle päässyt kun taivat päätti alkaa heittämään vettä ihan maahan saakka. Yllätin itseni zumbaamasta 3*20 min eli lyhyelläkin matikalla kokonaisen tunnin verran tuli kankkuja keinutettua, ja voi sitä hien määrää, mutta fiilis ihan loistava sen jälkeen!!
Syömisten puolesta kurissa on pysytty, noh eipäs tässä nyt ole vasta kun kolmas päivä menossa, mutta olisihan sitä siinäkin ajassa jo kerinnyt repsahtamaan...ainakin minä...
jälki ruoka: tänään laatua luvassa, lapset viskataan mummilaan hoitoon ja miehen kanssa suunnataan pikkuisen kauemmas täältä etelä suomen pölyistä...
Syömisten puolesta kurissa on pysytty, noh eipäs tässä nyt ole vasta kun kolmas päivä menossa, mutta olisihan sitä siinäkin ajassa jo kerinnyt repsahtamaan...ainakin minä...
jälki ruoka: tänään laatua luvassa, lapset viskataan mummilaan hoitoon ja miehen kanssa suunnataan pikkuisen kauemmas täältä etelä suomen pölyistä...
torstai 8. syyskuuta 2011
viikko1
Elikkäs taas aloitellaan vähän niinkuin alusta...mutta eipä tuo haittaa, ryhmässä oli paljon uutta porukkaa ja vanhoja tuttujakin, fiilis ja henki siellä on äärettömän hyvä ja huumorin siemenkin kukkii reilusti.
Tällä kertaa keskusteltiin aiheesta mikä kenellekkin on painon nousun syy, ja kyllähän sen kaikki omalla kohdallaan tietää. Toivottavasti kaikki löytävät selkärangan ja inspiksen terveellisempään elämään.
Mulla tuo selkäranka ja motivaatio löytyi kyllä helv*tin helposti tällä kertaa. mietinpä vaan että miksi ihmeessä avaan suuni aina väärässä paikkaa ja väärään aikaan.. mutta noh katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaa...
Jälkiruoka: eilen kun suuren suuni avasin ryhmässä vaikutus oli heti ilmeinen, illasta heitin 40 min kävelyn viereisellä pururadalla... nyt sitten lonkat vähän jumittaa, mutta jos en nyt siitä tekisi tekosyytä tän päiväiseen liikkumattomuuteen...eli zumban kimppuun suuntaa hän !!
Tällä kertaa keskusteltiin aiheesta mikä kenellekkin on painon nousun syy, ja kyllähän sen kaikki omalla kohdallaan tietää. Toivottavasti kaikki löytävät selkärangan ja inspiksen terveellisempään elämään.
Mulla tuo selkäranka ja motivaatio löytyi kyllä helv*tin helposti tällä kertaa. mietinpä vaan että miksi ihmeessä avaan suuni aina väärässä paikkaa ja väärään aikaan.. mutta noh katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaa...
Jälkiruoka: eilen kun suuren suuni avasin ryhmässä vaikutus oli heti ilmeinen, illasta heitin 40 min kävelyn viereisellä pururadalla... nyt sitten lonkat vähän jumittaa, mutta jos en nyt siitä tekisi tekosyytä tän päiväiseen liikkumattomuuteen...eli zumban kimppuun suuntaa hän !!
keskiviikko 7. syyskuuta 2011
varas lähtö uuteen viikkoon
tänään en viellä laske yksikköjä, mutta ruokaa ajattelin syödä aikaisemmin saamani ohjeen mukaan. Nyt siis aamupuuro marjoineen maidon kera täyttäneet vatsaa ihan sopivasti.
Myös zumban kaivoin esiin ja heiluttelin hanuriani 20 min sen tahdissa, ja voi että mikä ihana hiki siitä tuleekaan niskaan...ja oikeestaan ihan joka paikkaan. Joskos sitä viellä illalla käväisisi kevelyllä, no aika näyttää. Tänään silti ohjelmassa syksyn ensimmäinen ryhmä minne todennäiköisesti saan rakkaan ystävänkin mukaan.
Jälkiruoka, nyt pihalle kuivuttelemaan hikeä kera tuopillinen vettä, kahvia ja tupakka. Eikös sitä ihmiselllä nyt joku pahe saa olla....??
Myös zumban kaivoin esiin ja heiluttelin hanuriani 20 min sen tahdissa, ja voi että mikä ihana hiki siitä tuleekaan niskaan...ja oikeestaan ihan joka paikkaan. Joskos sitä viellä illalla käväisisi kevelyllä, no aika näyttää. Tänään silti ohjelmassa syksyn ensimmäinen ryhmä minne todennäiköisesti saan rakkaan ystävänkin mukaan.
Jälkiruoka, nyt pihalle kuivuttelemaan hikeä kera tuopillinen vettä, kahvia ja tupakka. Eikös sitä ihmiselllä nyt joku pahe saa olla....??
maanantai 5. syyskuuta 2011
ÄN-YY-TEE- NYT
Koko lihottavan kesän loppu häämöttää, ihanata!! Keskiviikkona aloittaa ryhmä tauon jälkeen taas pyörimään, sinne siis!
jälkiruoka....ihan jännittää kuinka monen monta kiloa sitä on sinne lisää vietävää...voi vattu !!
jälkiruoka....ihan jännittää kuinka monen monta kiloa sitä on sinne lisää vietävää...voi vattu !!
tiistai 23. elokuuta 2011
Aloittamisen riemua..
...jälleen kerran. Siis aloittamisen riemua tässä laihduttamisessa. Ei taida ihan muutamat sormet ja varpaat riittää kun aloituksia aletaan summaamaan, mutta joskos sitä taas kerran koittaisi.
Heikkona hetkenä tässä jo lueskelin erästä kolmen viikon tiukkaa kuuria, ja juu melkeen aloitin, mutta vain melkein, viikonlopun migreeni piti huolen siitä että ihan turha edes koittaa niin tiukalla ravinnolla, koska itseni tuntien päänsärky olisi ollut ystäväni koko tuon ajan.
Puntaria en ole edes viitsinyt kiusata, kävelylle olen meinannut lähteä...
Zumbaa kyllä olen tanssahdellut kotoja joitain kertoja, että kai sekin on jotain...
Jälkiruoka: Ensikuun puolta väliä ristiriitaisin tuntein odotellessa.. silloin alkaa Hyvän painon ystävän ryhmä missä keväällä kävin ja kyllä sinne myös menen, koska tiedän että joka viikottainen käynti siellä toimii mulla hyvin tsempparina ja tuloksia myös syntyy. Hieman ristiriitaisin fiiliksin tosin menen sinne nyt ensimmäistä kertaa, kun pitää todeta se kova pala kuinka paljon sitä rasvaa onkan taas haalinut ruhoonsa lisää.
Heikkona hetkenä tässä jo lueskelin erästä kolmen viikon tiukkaa kuuria, ja juu melkeen aloitin, mutta vain melkein, viikonlopun migreeni piti huolen siitä että ihan turha edes koittaa niin tiukalla ravinnolla, koska itseni tuntien päänsärky olisi ollut ystäväni koko tuon ajan.
Puntaria en ole edes viitsinyt kiusata, kävelylle olen meinannut lähteä...
Zumbaa kyllä olen tanssahdellut kotoja joitain kertoja, että kai sekin on jotain...
Jälkiruoka: Ensikuun puolta väliä ristiriitaisin tuntein odotellessa.. silloin alkaa Hyvän painon ystävän ryhmä missä keväällä kävin ja kyllä sinne myös menen, koska tiedän että joka viikottainen käynti siellä toimii mulla hyvin tsempparina ja tuloksia myös syntyy. Hieman ristiriitaisin fiiliksin tosin menen sinne nyt ensimmäistä kertaa, kun pitää todeta se kova pala kuinka paljon sitä rasvaa onkan taas haalinut ruhoonsa lisää.
keskiviikko 10. elokuuta 2011
kesän kerätyt massat...
no joo...en sitten tullut kertaakaan lähteneeksi kauemmaksi ryhmään, mutta onneksi oma tuttu ja turvallinen ryhmä aloittaa ensikuun puolessa välissä.
Sitä ennen on vaan "ihan pikkusen" sulteltavaa kesällä kerättyä rasvaa...
..sitä on kertynyt huikeat 6 kiloa....vi**u jos suoraan sanon !!
luulis että ihminen ois oppinut tonkin kilojen palautumisen kerrasta, kahdesta, tai mun kohdallani kymmenestä!!! Mutta eipä näköjään ole...
No mutta, kaivoin tässä viikko sitten vanhat pisteet esiin, kyllä paikkareiden pisteet, ne kun on mulle paljon tutummat että niitä on helpompi noudattaa kun yksikköjä tällä hetkellä kun viikottain en ryhmässä käy. Mutta heti kun ryhmä taas jatkaa palaan yksikköihin.
Viikon verran olen katsonut mitä suuhuni tuppaan mutta puntarilla en ole käynyt, ihan siitä syystä että patterit loppui kyseisestä vehkeestä.
Nyt kun meillä alkoi kahdella vanhemmalla lapsukaisella koulu ja yksi päiväkodissa ja pienin päikkäreillä niin omaa aikaa jää aamuisin se 2 tuntia, tänään siis aloitin päivän zumballa. ja ahvoih miten ihanan hien siinä saa päälle kun persiittään keikuttaa sen 20 min.
Eli tuo pleikka kolmoselle hommattu zumba oli kerrassaan hyvä ostos. vaikken nyt olekkaan saanut itsestäni irti tuntien kävely lenkkejä, puhumattakaan lihas treeneistä kotona, uskon että päivittäinen pyrkimys zumbaamaan sen 20 min tuottaa sekin jo tulosta...no aika näyttää.
Jälki ruoka: hippasen kyllä nappaa... ostin keväällä uuden prätkä rotsin, joka oli niin istuva kun olla ja osaa. Mites nyt sitten kävikään... +6 kg niin saahan sen päälle mutta siinä ei kykene hengittämään. Hitto piti kaivaa varastosta vanha ISOMPI takki käyttöön. No joskos sitten ensi kesänä siihen mahtuis...
Sitä ennen on vaan "ihan pikkusen" sulteltavaa kesällä kerättyä rasvaa...
..sitä on kertynyt huikeat 6 kiloa....vi**u jos suoraan sanon !!
luulis että ihminen ois oppinut tonkin kilojen palautumisen kerrasta, kahdesta, tai mun kohdallani kymmenestä!!! Mutta eipä näköjään ole...
No mutta, kaivoin tässä viikko sitten vanhat pisteet esiin, kyllä paikkareiden pisteet, ne kun on mulle paljon tutummat että niitä on helpompi noudattaa kun yksikköjä tällä hetkellä kun viikottain en ryhmässä käy. Mutta heti kun ryhmä taas jatkaa palaan yksikköihin.
Viikon verran olen katsonut mitä suuhuni tuppaan mutta puntarilla en ole käynyt, ihan siitä syystä että patterit loppui kyseisestä vehkeestä.
Nyt kun meillä alkoi kahdella vanhemmalla lapsukaisella koulu ja yksi päiväkodissa ja pienin päikkäreillä niin omaa aikaa jää aamuisin se 2 tuntia, tänään siis aloitin päivän zumballa. ja ahvoih miten ihanan hien siinä saa päälle kun persiittään keikuttaa sen 20 min.
Eli tuo pleikka kolmoselle hommattu zumba oli kerrassaan hyvä ostos. vaikken nyt olekkaan saanut itsestäni irti tuntien kävely lenkkejä, puhumattakaan lihas treeneistä kotona, uskon että päivittäinen pyrkimys zumbaamaan sen 20 min tuottaa sekin jo tulosta...no aika näyttää.
Jälki ruoka: hippasen kyllä nappaa... ostin keväällä uuden prätkä rotsin, joka oli niin istuva kun olla ja osaa. Mites nyt sitten kävikään... +6 kg niin saahan sen päälle mutta siinä ei kykene hengittämään. Hitto piti kaivaa varastosta vanha ISOMPI takki käyttöön. No joskos sitten ensi kesänä siihen mahtuis...
torstai 28. huhtikuuta 2011
Viikko 5, pääsiäistelyä
liikuntaa jonkin verran...zumbaa, koti treeniä (aika laiskasti tosin). Pääsiäisen herkkuja en popsinut, ostin lapsille semmoista suklaata mitä en voi itse sietää :)
Maha reistaillut....joten muutamana päivänä ruokailu jäänyt ihan minimiin.
Ryhmän totuuden torvi ilmoitti rasvaa sulaneen -1,5kg eli yhteensä -4,4kg. Lyhyelläkin matikalla nopsaan laskettuna ensimmäinen tähti kiiltelee 0,6 kg päässä..olisikohan tuo jo ensiviikolla???
Ryhmässä oli puhetta nukkumisesta ja sen tärkeydestä...joo nukun huonosti, stressaan kaikesta yms. tuli vaan siellä mieleeni että aikamoisen montun olen itselleni kaivanut. Kaikki asiat mitkä vaan voi altistaa lihomiselle on mun elämäni kohdalla osunut ihan nappiin. Noh eipä sen väliä, elämän tapa muutostahan tämä laihdutus on.
Ensiviikolla tämän kevään/ kesän viimeinen tyhmä omassa paikassa, sitten täytynee raahata rasvansa hieman pidemmälle, mutta eipä tuo haittaa.
Jälkiruoka: 9 viikoa juhannukseen. Jos sitä saisi kilon viikossa pois niin sillon mittarissa olisi -13 kg...siis JOS....
Maha reistaillut....joten muutamana päivänä ruokailu jäänyt ihan minimiin.
Ryhmän totuuden torvi ilmoitti rasvaa sulaneen -1,5kg eli yhteensä -4,4kg. Lyhyelläkin matikalla nopsaan laskettuna ensimmäinen tähti kiiltelee 0,6 kg päässä..olisikohan tuo jo ensiviikolla???
Ryhmässä oli puhetta nukkumisesta ja sen tärkeydestä...joo nukun huonosti, stressaan kaikesta yms. tuli vaan siellä mieleeni että aikamoisen montun olen itselleni kaivanut. Kaikki asiat mitkä vaan voi altistaa lihomiselle on mun elämäni kohdalla osunut ihan nappiin. Noh eipä sen väliä, elämän tapa muutostahan tämä laihdutus on.
Ensiviikolla tämän kevään/ kesän viimeinen tyhmä omassa paikassa, sitten täytynee raahata rasvansa hieman pidemmälle, mutta eipä tuo haittaa.
Jälkiruoka: 9 viikoa juhannukseen. Jos sitä saisi kilon viikossa pois niin sillon mittarissa olisi -13 kg...siis JOS....
keskiviikko 20. huhtikuuta 2011
Koskaan ei kannata masentua !!
Kyllä vaan se mennyt viikko, liikuntoineen ja melkein oikeineen ruokineen on tehnyt tehtävänsä. Saldona -1,4 kg eli yhteensä ruhostani on kadonnut rasvaa -2,9 kg. Ihan tekisi mieli kasata tyhjiä margariini paketteja nippuun tuon määrän verran...mutta ei noita ole tullut säästettyä, ihme sinällään koska yleensä säästän kaiken. No hyvillä fiiliksilllä kohden seuraavaa viikkoa :)
Jälkiruoka: Näin pääsiäisen alla ryhmässä oli puhetta mm. munista. Ja juu eipä tarvi paljon munia mutustella tänä pääsiäisenä. Pitää muistaa Ukko-kullallekkin sanoa että muna se on tänkin mamman lihottanut näihin mittoihin... heh..että tällaistä tällä erää ;)
Jälkiruoka: Näin pääsiäisen alla ryhmässä oli puhetta mm. munista. Ja juu eipä tarvi paljon munia mutustella tänä pääsiäisenä. Pitää muistaa Ukko-kullallekkin sanoa että muna se on tänkin mamman lihottanut näihin mittoihin... heh..että tällaistä tällä erää ;)
pienoinen takapakki....
Viikko sitten puntari puhui karua kieltä eli takasin oli tullut 0.2kg, mutta takana sillä viikolla kolme tuntia kovaa ohjattua punttijumppaa, joka taitaa mun kunnolle olla hieman liikaa. No ei masennuta rasvaa tulee ja menee, toivottavasti tulevaisuudessa ois enempi meno voittoista :)
Viisastuneena olenkin koittanut jumpissa käydä liikkuvilla tunneilla. Tällä viikolla ei ihan kaikkia yksiköitä ole ( taaskaan ) tullut syötyä, mutta ehkä se ruokapuolikin lähtee kohta rytmittymään.
Tän viikon liikunta puolella on tapahtunut ihan mukavasti, jumppaa, kävelyä ja koti treeniä.
To: ei mitään ( alkopa lupaavasti :))
Pe: 45 min reipas kävely
La: zumba 55 min
Su: ei mitään...hö
Ma: zunba 55 min (kotona 5*20 ojentajat, vatsoja 5*20, staattista 1 min)
Ti: zunba 55 min (kotona 5*20 ojentajat, vatsoja 5*20, staattista 1 min)
Ke: ( kotona 10*10 ojentajat, vatsoja 10*10, staattista 1 min )
Jälkiruoka: ja kyllä ongelmani tällä hetkellä painon lisäksi ovat "allit" ja neljän raskauden venyttämä vatsa nahka...sota niitä vastaan on aloitettu...
Viisastuneena olenkin koittanut jumpissa käydä liikkuvilla tunneilla. Tällä viikolla ei ihan kaikkia yksiköitä ole ( taaskaan ) tullut syötyä, mutta ehkä se ruokapuolikin lähtee kohta rytmittymään.
Tän viikon liikunta puolella on tapahtunut ihan mukavasti, jumppaa, kävelyä ja koti treeniä.
To: ei mitään ( alkopa lupaavasti :))
Pe: 45 min reipas kävely
La: zumba 55 min
Su: ei mitään...hö
Ma: zunba 55 min (kotona 5*20 ojentajat, vatsoja 5*20, staattista 1 min)
Ti: zunba 55 min (kotona 5*20 ojentajat, vatsoja 5*20, staattista 1 min)
Ke: ( kotona 10*10 ojentajat, vatsoja 10*10, staattista 1 min )
Jälkiruoka: ja kyllä ongelmani tällä hetkellä painon lisäksi ovat "allit" ja neljän raskauden venyttämä vatsa nahka...sota niitä vastaan on aloitettu...
torstai 7. huhtikuuta 2011
toinen totuuden hetki...
.. toinen pirun kiireinen viikko takana, ja hyvä jos yhtenä päivänä tuli tungettua kupuunsa kaikki sallitut yksiköt, mutta siitä huolimatta -0,2 kg eli kahden viikon jälkeen -1,6 kg.
Ryhmässä saatiin malli esimerkki päivän ateriosta joka oli tehty 1200 kilokalorin mukaan, ja siitä sitten laskimme ja käänsimme ne yksiköiksi. Täytynee tunnustaa että paljon selvensi että mitä saa syödä tai että mitä kannattaa ja täytyy syödä.
jälkiruoka: kolmannen viikon ensimmäinen päivä takana, hyvillä fiiliksillä ja sain jopa raahattua hanurini salille. Jippii !!! Tästä täytyy tulla hyvä viikko :)
Ryhmässä saatiin malli esimerkki päivän ateriosta joka oli tehty 1200 kilokalorin mukaan, ja siitä sitten laskimme ja käänsimme ne yksiköiksi. Täytynee tunnustaa että paljon selvensi että mitä saa syödä tai että mitä kannattaa ja täytyy syödä.
jälkiruoka: kolmannen viikon ensimmäinen päivä takana, hyvillä fiiliksillä ja sain jopa raahattua hanurini salille. Jippii !!! Tästä täytyy tulla hyvä viikko :)
maanantai 4. huhtikuuta 2011
ensimmäinen totuuden hetki
Ensimmäinen viikko takana. Ruokaa olisi kyllä ohjelman mukaan saanut syödä, mutta hiukan tuo kiireinen elämän rytmi vähensi sapuskapuolta lähinnä kynsien syöntiin ja aikalailla ilta painotteiseksihan se jääkaapin tapaaminen painottui. Silti hetkeäkään en joutunut nälkää kärsimään ja hyvillä fiiliksillä säntäilin koko viikon kiireestä kantapäähän. Mutta viikon tulos oli kunnioitettavat -1,4 kg. Eli tuntuuhan tuo toimivan.
Ryhmässä taas sai aimo annoksen nauru huumoria ja positiivista mieltä ja ennen kaikkea paljon paljon motivaatiota tulevalle viikolle!!
Jälkiruoka: mikä kumma siinä on, aina kun aloitan laihduttamisen alkaa kaiken maailman kinkereitä ja kissanristiäisiä tulemaan joku tuutista??!! Ja sehän tietää notkuvia herkkupöytiä, kakkuineen, keksineen ja muine herkkuineen... Välillä tuntuu että koko yhteiskunta on vastaan mun laihduttamisen kanssa...hitto soikoon...
Ryhmässä taas sai aimo annoksen nauru huumoria ja positiivista mieltä ja ennen kaikkea paljon paljon motivaatiota tulevalle viikolle!!
Jälkiruoka: mikä kumma siinä on, aina kun aloitan laihduttamisen alkaa kaiken maailman kinkereitä ja kissanristiäisiä tulemaan joku tuutista??!! Ja sehän tietää notkuvia herkkupöytiä, kakkuineen, keksineen ja muine herkkuineen... Välillä tuntuu että koko yhteiskunta on vastaan mun laihduttamisen kanssa...hitto soikoon...
perjantai 1. huhtikuuta 2011
hyvän painon ystävät
No sinnehän sitä sitten päädyttiin rasvoineen päivineen. Ihana fiilis kun painonvartijoista tuttu ohjaaja tunnisti mut tutuksi laihduttajaksi jo pelkän turpavärkin nähtyään. Ja minä tietysti hyvänä uutena asiakkaana olin kerännyt hieman lisää pudotettavaa sitten viimenäkemän, ettei ihan muutamaan tapaamiseen tämä yhteistyö nyt uuden yrityksen kanssa jää.
No ei muuta kun puntariin ja mulle nyt mitään uutta ja mullistavaa ei silmille hypännyt, olihan se kilomäärä tiedossa...mutta ainakin pudotettavaa löytyy, vaikka muille jakaa.
Ohjelma on samantyyppinen kun painonvartijoiden vastaava, mutta ainahan kun uutta alottelee niin hippasen on pihalla mitä saa syödä ja minkä verran. Mutta muutaman viikon tarpomisen jälkeen varmasti alkaa sujumaan jo ilman hikeä ja kyyneleitä ;)
Kotiin viemisinä ensimmäisen tapaamisen jälkeen hyvä mieli, ja nipullinen uusia ohjeita ja motivaatiota niin paljon että hyvä että mahtui autoon kun kotioppäin lähdin köröttelemään.
jälkiruoka: kilomääriä en tässä nyt viitsi heitellä tapetille...kova palahan tuo on itsellekkin.. mutta ehkä se karu totuus viellä jonain päivänä tännekkin tulee tällättyä...
No ei muuta kun puntariin ja mulle nyt mitään uutta ja mullistavaa ei silmille hypännyt, olihan se kilomäärä tiedossa...mutta ainakin pudotettavaa löytyy, vaikka muille jakaa.
Ohjelma on samantyyppinen kun painonvartijoiden vastaava, mutta ainahan kun uutta alottelee niin hippasen on pihalla mitä saa syödä ja minkä verran. Mutta muutaman viikon tarpomisen jälkeen varmasti alkaa sujumaan jo ilman hikeä ja kyyneleitä ;)
Kotiin viemisinä ensimmäisen tapaamisen jälkeen hyvä mieli, ja nipullinen uusia ohjeita ja motivaatiota niin paljon että hyvä että mahtui autoon kun kotioppäin lähdin köröttelemään.
jälkiruoka: kilomääriä en tässä nyt viitsi heitellä tapetille...kova palahan tuo on itsellekkin.. mutta ehkä se karu totuus viellä jonain päivänä tännekkin tulee tällättyä...
torstai 31. maaliskuuta 2011
Nälkä, mikä ihana tekosyy....
Niinpä, kyllähän meistä jokainen tietää miten pitäisi syödä, mitä pitäisi jättää syömättä ja miten pitäisi liikkua, olla ja elää, jottei tuota ylimääräistä rasvaa pääsisi täydellistä vartaloa muokkaamaan.
Tässä elämän aikana kiloja on tullut ja mennyt ja "jokunen" jäänyt tuohon täydellisen vartalon päälle killumaan.
Onnistunut olen aikoinaan esikoisen jälkeen salilla ramppaamalla, toisen jälkeen painonvartijoiden "koti kuurilla", kolmennen jälkeen salilla ramppaamalla ja painonvartijoiden ryhmässä juoksemalla. Nyt kun neljäs on pullautettu maailmaan täytynee taas tuota täydellistä vartaloa lähteä etsimään tuolta hyvin kehitetyn rasvakerroksen alta.
Noh, painonvartijat kun ottivat ja laittoivat pillit pussiin niin pitänee etsiä jotain tilalle. Salin tarjoama pussikeitto systeemi ihan takuulla toimii, mutta mun juttuni se ei tunnu olevan, tarvin hampaitteni väliin purtavaa....
Netistä bongaillessani muiden kohtalotovereiden kirjoituksia löysin Hyvän Painon Ystävät, sattuipa viellä sopivasti että entinen ihana ryhmän vetäjä on toiminnassa mukana, niin eipä muuta kun täydellinen vartalo ihroineen päivineen autoon ja matka kohti ryhmistä ja tuota iki-ihanaa vaakaa joka taas sen karmea totuuden paljastaa....
Tässä elämän aikana kiloja on tullut ja mennyt ja "jokunen" jäänyt tuohon täydellisen vartalon päälle killumaan.
Onnistunut olen aikoinaan esikoisen jälkeen salilla ramppaamalla, toisen jälkeen painonvartijoiden "koti kuurilla", kolmennen jälkeen salilla ramppaamalla ja painonvartijoiden ryhmässä juoksemalla. Nyt kun neljäs on pullautettu maailmaan täytynee taas tuota täydellistä vartaloa lähteä etsimään tuolta hyvin kehitetyn rasvakerroksen alta.
Noh, painonvartijat kun ottivat ja laittoivat pillit pussiin niin pitänee etsiä jotain tilalle. Salin tarjoama pussikeitto systeemi ihan takuulla toimii, mutta mun juttuni se ei tunnu olevan, tarvin hampaitteni väliin purtavaa....
Netistä bongaillessani muiden kohtalotovereiden kirjoituksia löysin Hyvän Painon Ystävät, sattuipa viellä sopivasti että entinen ihana ryhmän vetäjä on toiminnassa mukana, niin eipä muuta kun täydellinen vartalo ihroineen päivineen autoon ja matka kohti ryhmistä ja tuota iki-ihanaa vaakaa joka taas sen karmea totuuden paljastaa....
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)