Juu kyllä on... siis käbelyillä eroa. Ihan itse tein havainnon kun tiistaina pyysin naapurin naikkosta kävelylle, ihan selvennykseksi täytyy mainita että tää kyseinen naikkonen on joskus muinoin harrastanut jonkin sortin fitnes juttuja.
No heti kun tuosta pihalta starttasimme matkaan huomasin että juu, nyt sitten oikeesti saa heittää töppöstä toisen eteen ihan urakalla. Ei siinä mitään, ihan hyvä ! Tykkään kyllä itse siitä että kävelylenkilläkin on menemisen meininki, mutta tässä vaan huomasi sen kontrastin siihen millaista köpöttely lenkkiä olen aikasemmin tehnyt.... siinä saattais mummo pärjätä rollaattorilla mukana, nyt oisi kyllä saanut melkeen olla fillari mukana ;)
Reilu tunnin lenkki heitettiin ja tuli ihan oikeesti kunnon hiki, IHANAA!! Seuraavana päivänä kyllä oli lonkat ja reidet hellinä, että tehokkuuden huomasi jo siitä.
No eilen, keskiviikkona olikin sitten taas ryhmän vuoro, hiljaisen tavoitteen olin itselleni asettanut ja kyllä, vaikken siihen oikeen itsekkään uskonut pudonnut paino oli juurikin se elikkäs -0,8 kg. Nyt sitten kuuden viikon yhteis saalis on - 6,0kg.
Joskos sitä jouluun mennessä saisi ainakin sen 10kg pois... no katsotaan. Ens syksyyn olen kyllä ajatellut että silloin olisin jonkin sortin tavoitepainossa, mikä se tavoite paino sitten on ja paljon siihen on viellä matkaa sitä en edes tiedä.
Jälkiruoka: hhmm oiskos nyt kumminkin aamiaisen vuoro... meilä oli miehen ja pienimmän lapsen kanssa tänään hidas aamu, paistoin pienen satsin lettuja aamupalaksi. Tuossa ne ylimääräiset nököttää viellä pöydällä. Luotan vahvasti siihen että loppu pesua kun palaa koulusta kotiin tuhoutuu letut ilman mun osallistumista syöminkeihin. Jos sitä itse vetäisi kupuunsa marjoja yhden yksikön verran ja rahkaa yhden yksikön verran ;)
25 vuotta tärähtää mittariin tulevana suvena seitsemännen kerran, mukuloita väännetty maailmaan neljä, ja kiloja kerätty täydellisen vartalon päälle enemmän ja vähemmän. Nyt taas kohti uusia haasteita, tällä kertaa hyvän painon ystävien tuella...katsotaan löytyykö se täydellinen vartalo tuolta rasva kuorruksen alta :)
torstai 27. syyskuuta 2012
torstai 20. syyskuuta 2012
Tähti nro. 1
Viikon tavoitteeksi olin mielessäni asettanut -1,4 kg, mutta realistina ajattelin että jos nyt ei kumminkaan. Viikon ajan oden kirjoittanut ruoka päivä kirjaa äärettömän tunnollisesti ja siivous päivää lukuun ottamatta käynyt kävelenkillä sauvoilla tai ilman. Ei siis enää mitään hölkkää tai hulluna hyppimistä vaan ihan mukavaa reipasta kävelyä.
Ja kuinkas sitten kävikään, rasvaa palanut kropasta viikossa -1,6 kg elikkäs viidessä viikossa pudotus yhteensä -5,2 kg joka siis oikeuttaa ENSIMMÄISEEN tähteen !! Oi että jotenkin niin hyvä fiilis että jokin tavoite on saavutettu !! Seuraavaan tavoitteeseen onkin sitten matkaa -4,8 kg...
Painon pudotuksessa on tärkeä pilkkoa tavoite pienenpiin osiin, mielestäni tuo 5 kiloa on suuri, aikoinaan PV:llä se oli 3kiloa. Mutta ainahan voi välitavoitteeksi laittaa uuden kymmenluvun rikkoutumisen, vitosen rikkoutumisen tms.
Jälkiruoka: Kävelyn riemua, noh ei se riemu nyt aina ihanaa ollut, pitkään säästössä olleet lenkki kengät päättivät hiertää kantapäähäni kantapään kokoisen rakon... jos ei olisi ollut märät asfaltit olisin kyllä viskannut kengät jorpakkoon ja kävellyt kotiin sukkasilla. Noh nyt ongelma kengät on naapurin hoivissa, jos ne sen jalkaan passaisi vähän paremmin.
Ja kuinkas sitten kävikään, rasvaa palanut kropasta viikossa -1,6 kg elikkäs viidessä viikossa pudotus yhteensä -5,2 kg joka siis oikeuttaa ENSIMMÄISEEN tähteen !! Oi että jotenkin niin hyvä fiilis että jokin tavoite on saavutettu !! Seuraavaan tavoitteeseen onkin sitten matkaa -4,8 kg...
Painon pudotuksessa on tärkeä pilkkoa tavoite pienenpiin osiin, mielestäni tuo 5 kiloa on suuri, aikoinaan PV:llä se oli 3kiloa. Mutta ainahan voi välitavoitteeksi laittaa uuden kymmenluvun rikkoutumisen, vitosen rikkoutumisen tms.
Jälkiruoka: Kävelyn riemua, noh ei se riemu nyt aina ihanaa ollut, pitkään säästössä olleet lenkki kengät päättivät hiertää kantapäähäni kantapään kokoisen rakon... jos ei olisi ollut märät asfaltit olisin kyllä viskannut kengät jorpakkoon ja kävellyt kotiin sukkasilla. Noh nyt ongelma kengät on naapurin hoivissa, jos ne sen jalkaan passaisi vähän paremmin.
maanantai 17. syyskuuta 2012
ei se helppoo oo
No ei oo helppoo ei !!! Kahden hyvän viikon jälkeen takapakkia tuli + 0,6kg, ja vaikka mua ei normaalisti v*tuta tuollainen ollenkaan niin kyllä nyt sieppas !!! Ja joo olin yhtenä päivänä viettämässä laatu aikaa ilman lapsia ruokineen ja juomineen muuuta muutoin viikolla olin ollut täsmällinen ja liikunnallinen.
No ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, ei vaan seuraavaa viikoa kohden ja sitten sain tiputettua -0,5kg eli melkeen kokonaan edellisen viikon pöussat pois. Jotenkin olen nyt plussasta huolimatta saanut hyvä fiiliksen päälle ja tämä viikko on mennyt tai tuntunut menevän hyvin. Olen kerrankin laskenut yksiköitä ihan paperille saakka ja jonkin näköistä liikuntaa harrastanut joka päivä. No keskiviikkona onkin sitten taas totuuden hetki.
Seuraavaan ja siis mun kohdalla ensimmäiseen tähteen matkaa 1,4 kiloa, relistisena en odota että sen tällä viikolla saisin mutta toivottavasti viikonpäästä sitten.
Jälkiruoka: Ruoka valiota tarkkailessa olen huomannut myös kynsien järsimisen taas loppuneen... ainut vaan ettei se hirveemmin varmaan lihota vaikka niitä järsisikin, mutta nyt kun niitä tulee lakkailtua jokusen kerran viikossa ja sitten kun odottelee lakan kuivumista on syöpöttelykin mahdotonta ;) Niin kai se menee ett gramma on kilon alku ;)
No ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, ei vaan seuraavaa viikoa kohden ja sitten sain tiputettua -0,5kg eli melkeen kokonaan edellisen viikon pöussat pois. Jotenkin olen nyt plussasta huolimatta saanut hyvä fiiliksen päälle ja tämä viikko on mennyt tai tuntunut menevän hyvin. Olen kerrankin laskenut yksiköitä ihan paperille saakka ja jonkin näköistä liikuntaa harrastanut joka päivä. No keskiviikkona onkin sitten taas totuuden hetki.
Seuraavaan ja siis mun kohdalla ensimmäiseen tähteen matkaa 1,4 kiloa, relistisena en odota että sen tällä viikolla saisin mutta toivottavasti viikonpäästä sitten.
Jälkiruoka: Ruoka valiota tarkkailessa olen huomannut myös kynsien järsimisen taas loppuneen... ainut vaan ettei se hirveemmin varmaan lihota vaikka niitä järsisikin, mutta nyt kun niitä tulee lakkailtua jokusen kerran viikossa ja sitten kun odottelee lakan kuivumista on syöpöttelykin mahdotonta ;) Niin kai se menee ett gramma on kilon alku ;)
torstai 30. elokuuta 2012
Myötätuulessa....jälleen..ainakin toistaiseksi...
Kesä lomat lusittu ja juu rasvaa taas kerätty hieman luiden peitoksi lisää ;) Noh ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
No ei vaan, arki kun pääsi kunnolla alkuun etsin rasvojeni seasta selkä rangan ja kappas, ensimmäinen viikko kun oli paheetonta elämää takana lisättynä vain yhdellä löysällä kevely lenkillä painoa katosi kropasta -2,4kg ja ihan tuskaa tuntematta.
Siitä sainkin sitten virtaa taas seuraavaan viikkoon ja tiputus -1,3kg.
Hyvän Painon Ystävissä tähti saadaan jokaisen 5kg tiputuksen jälkeen. Ja nyt kun lähtöpaino taas on kesän jälkeen laitettu uusiksi on enää ensimmäiseen tähteen matkaa 1,3kg, jos sen nyt ottaisi seuraavan viikon tavoitteeksi...aika kova tavoite kahden kovan viikko tiputuksen jälkeen mutta yrittää kannattaa aina.
Itse olen ryhmässä "hieman avautunut" tuosta 5 kilon tähdestä. Edesmenneessä painonvartijoissa tähti raja oli 3 kiloa ja jokainen meistä laihduttajista tietää että painonpudotuksessa olisi tärkeä asettaa tavoitteet pieniin askeleisiin ja välillä kun oikeen takkuaa tuntuu tuo 5 kiloakin ihan mahdottomalta saavuttaa. Mutta näillä mennään, minkäs teet...
Jälkiruoka: 9 kuukauden odotukseeni on viimein vastattu, töllössä alkoi mielipiteitä niin kovin jakava BB. Itse Tykkään, on mielestäni ihan kiva jäädä koukkuun johonkin turhanpäiväiseen sarjaan reiluksi kolmeksi kuukaudeksi, kun vastaavasti vaikka kauniisiin ja rohkeisiin joka on kestänyt jo ainakin 50 vuotta ;) Mutta nyt onkin mielenkiintoista seurata talon kokoonpanoa, barbie tytöt vastaan muodokkaammat ja iäkkäämmät daamit. Lentääkö rasvat ulos ensimmäisinä vai olisikohan suomesta jo tullut sen verran suvaitsevampi maa, että ulkokuorella ei olisi niin väliä vaan sisältö merkkaisi enemmän?? No, aika näyttää.
No ei vaan, arki kun pääsi kunnolla alkuun etsin rasvojeni seasta selkä rangan ja kappas, ensimmäinen viikko kun oli paheetonta elämää takana lisättynä vain yhdellä löysällä kevely lenkillä painoa katosi kropasta -2,4kg ja ihan tuskaa tuntematta.
Siitä sainkin sitten virtaa taas seuraavaan viikkoon ja tiputus -1,3kg.
Hyvän Painon Ystävissä tähti saadaan jokaisen 5kg tiputuksen jälkeen. Ja nyt kun lähtöpaino taas on kesän jälkeen laitettu uusiksi on enää ensimmäiseen tähteen matkaa 1,3kg, jos sen nyt ottaisi seuraavan viikon tavoitteeksi...aika kova tavoite kahden kovan viikko tiputuksen jälkeen mutta yrittää kannattaa aina.
Itse olen ryhmässä "hieman avautunut" tuosta 5 kilon tähdestä. Edesmenneessä painonvartijoissa tähti raja oli 3 kiloa ja jokainen meistä laihduttajista tietää että painonpudotuksessa olisi tärkeä asettaa tavoitteet pieniin askeleisiin ja välillä kun oikeen takkuaa tuntuu tuo 5 kiloakin ihan mahdottomalta saavuttaa. Mutta näillä mennään, minkäs teet...
Jälkiruoka: 9 kuukauden odotukseeni on viimein vastattu, töllössä alkoi mielipiteitä niin kovin jakava BB. Itse Tykkään, on mielestäni ihan kiva jäädä koukkuun johonkin turhanpäiväiseen sarjaan reiluksi kolmeksi kuukaudeksi, kun vastaavasti vaikka kauniisiin ja rohkeisiin joka on kestänyt jo ainakin 50 vuotta ;) Mutta nyt onkin mielenkiintoista seurata talon kokoonpanoa, barbie tytöt vastaan muodokkaammat ja iäkkäämmät daamit. Lentääkö rasvat ulos ensimmäisinä vai olisikohan suomesta jo tullut sen verran suvaitsevampi maa, että ulkokuorella ei olisi niin väliä vaan sisältö merkkaisi enemmän?? No, aika näyttää.
keskiviikko 23. toukokuuta 2012
Onnistumisen kokemus !!
Kyllä se edellinen liikunnallinen viikko tuotti tulosta -1,8 kg. Jip jei, tästä on hyvä jatkaa !!!!
Paluu ruotuun....
Hiljais eloa ollut...painoa tullut ja mennyt, liikuttu enemmän ja vähemmän, lähinnä vähemmän.
Nyt kumminkin jostain sain kipinän ja selkä ranka ainakin tuntuu löytyneen. Se, kauanko kestää ennen kun se taas notkistuu, sitä ei voi tietää...
On se kumma huomata miten useat palikat painon hallinnassa loksahtaa kohdalleen kun ryhdistäytyy yhdessä asiassa. Päätin aloittaa liikunnan siten että liikun tavalla tai toisella tunnin päivässä. Sen ei tarvitse tapahtua kerralla vaan vaikka 10 min erissä, kunhan tunti liikuntaa vuorokaudessa tulee. Ja onhan tuota tullut, välillä kunto pyörä on saanut kyytiä jopa kaksikin tuntia päivässä sekä kävelyjä ystävien kanssa.
Voisin sanoa että liikunnan ilo on jälleen löytynyt !!! I-H-A-N-A-A !!!
Ja kun liikunnasta olen pitänyt huolen on myös ruokailu rytmit pysynyt suht hyvänä, noh siinä nyt olisi hieman kyllä parantamisen varaa... mutta pää asia että tavara mitä on mahaan saakka päätynyt on ollut oikean laista ja annokset pysyneet oikean kokoisina.
Jälkiruoka: tänään onkin sitten totuuden paikka... hyppy vaakaan, ja se kertookin sitten onko mulla ens viikolla viellä selkärankaa vaiko ei...
Nyt kumminkin jostain sain kipinän ja selkä ranka ainakin tuntuu löytyneen. Se, kauanko kestää ennen kun se taas notkistuu, sitä ei voi tietää...
On se kumma huomata miten useat palikat painon hallinnassa loksahtaa kohdalleen kun ryhdistäytyy yhdessä asiassa. Päätin aloittaa liikunnan siten että liikun tavalla tai toisella tunnin päivässä. Sen ei tarvitse tapahtua kerralla vaan vaikka 10 min erissä, kunhan tunti liikuntaa vuorokaudessa tulee. Ja onhan tuota tullut, välillä kunto pyörä on saanut kyytiä jopa kaksikin tuntia päivässä sekä kävelyjä ystävien kanssa.
Voisin sanoa että liikunnan ilo on jälleen löytynyt !!! I-H-A-N-A-A !!!
Ja kun liikunnasta olen pitänyt huolen on myös ruokailu rytmit pysynyt suht hyvänä, noh siinä nyt olisi hieman kyllä parantamisen varaa... mutta pää asia että tavara mitä on mahaan saakka päätynyt on ollut oikean laista ja annokset pysyneet oikean kokoisina.
Jälkiruoka: tänään onkin sitten totuuden paikka... hyppy vaakaan, ja se kertookin sitten onko mulla ens viikolla viellä selkärankaa vaiko ei...
sunnuntai 8. tammikuuta 2012
50% tavottaasta, ei kai ihan pohja noteeraus....
No siis tavoitehan oli 0,6 kg mutta saaliiksi viime viikolle tuli 0,3kg. Omaa laiskuuttahan oli etten saanut itseäni liikkeelle ja ystävän kanssa yksi baari ilta taisi tuoda osansa tuohon... Mutta eipä mitään näillä mennään.
Nyt tavoite olisi 0,2kg voisihan se tietysti olla myös se täysi kilokin, mutta tänään kun ollaan jo sunnuntaissaja to-la on mennyt vähän jäitä poltellessa niin realistinen täytyy myös olla.
Tänään sain itseäni niskasta kiinni ja temmelsin puhelimen kanssa kävellen tunnin pururadalla ystävän kanssa juoruten, kyllä meni muuten aika nopsaan ja kivuttomasti !! Fiilis tosi pirtee ja energinen tommosen pikkusen kävelyn jälkeen, täytyisiköhän tuollaista harrastaa useamminkin???
Jälkiruoka: No aamupuuro on valmistettu mutta edelleen se nököttää pöydänreunalla...että mitä sitä nyt jälkiruokaakaan mussuttamaan...
Nyt tavoite olisi 0,2kg voisihan se tietysti olla myös se täysi kilokin, mutta tänään kun ollaan jo sunnuntaissaja to-la on mennyt vähän jäitä poltellessa niin realistinen täytyy myös olla.
Tänään sain itseäni niskasta kiinni ja temmelsin puhelimen kanssa kävellen tunnin pururadalla ystävän kanssa juoruten, kyllä meni muuten aika nopsaan ja kivuttomasti !! Fiilis tosi pirtee ja energinen tommosen pikkusen kävelyn jälkeen, täytyisiköhän tuollaista harrastaa useamminkin???
Jälkiruoka: No aamupuuro on valmistettu mutta edelleen se nököttää pöydänreunalla...että mitä sitä nyt jälkiruokaakaan mussuttamaan...
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)