torstai 27. syyskuuta 2012

Kävelyilläkin on eroa

Juu kyllä on... siis käbelyillä eroa. Ihan itse tein havainnon kun tiistaina pyysin naapurin naikkosta kävelylle, ihan selvennykseksi täytyy mainita että tää kyseinen naikkonen on joskus muinoin harrastanut jonkin sortin fitnes juttuja.

No heti kun tuosta pihalta starttasimme matkaan huomasin että juu, nyt sitten oikeesti saa heittää töppöstä toisen eteen ihan urakalla. Ei siinä mitään, ihan hyvä ! Tykkään kyllä itse siitä että kävelylenkilläkin on menemisen meininki, mutta tässä vaan huomasi sen kontrastin siihen millaista köpöttely lenkkiä olen aikasemmin tehnyt.... siinä saattais mummo pärjätä rollaattorilla mukana, nyt oisi kyllä saanut melkeen olla fillari mukana ;)

Reilu tunnin lenkki heitettiin ja tuli ihan oikeesti kunnon hiki, IHANAA!! Seuraavana päivänä kyllä oli lonkat ja reidet hellinä, että tehokkuuden huomasi jo siitä.

No eilen, keskiviikkona olikin sitten taas ryhmän vuoro, hiljaisen tavoitteen olin itselleni asettanut ja kyllä, vaikken siihen oikeen itsekkään uskonut pudonnut paino oli juurikin se elikkäs -0,8 kg. Nyt sitten kuuden viikon yhteis saalis on - 6,0kg.

Joskos sitä jouluun mennessä saisi ainakin sen 10kg pois... no katsotaan. Ens syksyyn olen kyllä ajatellut että silloin olisin jonkin sortin tavoitepainossa, mikä se tavoite paino sitten on ja paljon siihen on viellä matkaa sitä en edes tiedä.

Jälkiruoka: hhmm oiskos nyt kumminkin aamiaisen vuoro... meilä oli miehen ja pienimmän lapsen kanssa tänään hidas aamu, paistoin pienen satsin lettuja aamupalaksi. Tuossa ne ylimääräiset nököttää viellä pöydällä. Luotan vahvasti siihen että loppu pesua kun palaa koulusta kotiin tuhoutuu letut ilman mun osallistumista syöminkeihin. Jos sitä itse vetäisi kupuunsa marjoja yhden yksikön verran ja rahkaa yhden yksikön verran ;)

torstai 20. syyskuuta 2012

Tähti nro. 1

Viikon tavoitteeksi olin mielessäni asettanut -1,4 kg, mutta realistina ajattelin että jos nyt ei kumminkaan. Viikon ajan oden kirjoittanut ruoka päivä kirjaa äärettömän tunnollisesti ja siivous päivää lukuun ottamatta käynyt kävelenkillä sauvoilla tai ilman. Ei siis enää mitään hölkkää tai hulluna hyppimistä vaan ihan mukavaa reipasta kävelyä.

Ja kuinkas sitten kävikään, rasvaa palanut kropasta viikossa -1,6 kg elikkäs viidessä viikossa pudotus yhteensä -5,2 kg joka siis oikeuttaa ENSIMMÄISEEN tähteen !! Oi että jotenkin niin hyvä fiilis että jokin tavoite on saavutettu !! Seuraavaan tavoitteeseen onkin sitten matkaa -4,8 kg...

Painon pudotuksessa on tärkeä pilkkoa tavoite pienenpiin osiin, mielestäni tuo 5 kiloa on suuri, aikoinaan PV:llä se oli 3kiloa. Mutta ainahan voi välitavoitteeksi laittaa uuden kymmenluvun rikkoutumisen, vitosen rikkoutumisen tms.

Jälkiruoka: Kävelyn riemua, noh ei se riemu nyt aina ihanaa ollut, pitkään säästössä olleet lenkki kengät päättivät hiertää kantapäähäni kantapään kokoisen rakon... jos ei olisi ollut märät asfaltit olisin kyllä viskannut kengät jorpakkoon ja kävellyt kotiin sukkasilla. Noh nyt ongelma kengät on naapurin hoivissa, jos ne sen jalkaan passaisi vähän paremmin.

maanantai 17. syyskuuta 2012

ei se helppoo oo

No ei oo helppoo ei !!! Kahden hyvän viikon jälkeen takapakkia tuli + 0,6kg, ja vaikka mua ei normaalisti v*tuta tuollainen ollenkaan niin kyllä nyt sieppas !!! Ja joo olin yhtenä päivänä viettämässä laatu aikaa ilman lapsia ruokineen ja juomineen muuuta muutoin viikolla olin ollut täsmällinen ja liikunnallinen.

No ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, ei vaan seuraavaa viikoa kohden ja sitten sain tiputettua -0,5kg eli melkeen kokonaan edellisen viikon pöussat pois. Jotenkin olen nyt plussasta huolimatta saanut hyvä fiiliksen päälle ja tämä viikko on mennyt tai tuntunut menevän hyvin. Olen kerrankin laskenut yksiköitä ihan paperille saakka ja jonkin näköistä liikuntaa harrastanut joka päivä. No keskiviikkona onkin sitten taas totuuden hetki.

Seuraavaan ja siis mun kohdalla ensimmäiseen tähteen matkaa 1,4 kiloa, relistisena en odota että sen tällä viikolla saisin mutta toivottavasti viikonpäästä sitten.

Jälkiruoka: Ruoka valiota tarkkailessa olen huomannut myös kynsien järsimisen taas loppuneen... ainut vaan ettei se hirveemmin varmaan lihota vaikka niitä järsisikin, mutta nyt kun niitä tulee lakkailtua jokusen kerran viikossa ja sitten kun odottelee lakan kuivumista on syöpöttelykin mahdotonta ;) Niin kai se menee ett gramma on kilon alku ;)