torstai 28. huhtikuuta 2011

Viikko 5, pääsiäistelyä

liikuntaa jonkin verran...zumbaa, koti treeniä (aika laiskasti tosin). Pääsiäisen herkkuja en popsinut, ostin lapsille semmoista suklaata mitä en voi itse sietää :)
Maha reistaillut....joten muutamana päivänä ruokailu jäänyt ihan minimiin.

Ryhmän totuuden torvi ilmoitti rasvaa sulaneen -1,5kg eli yhteensä -4,4kg. Lyhyelläkin matikalla nopsaan laskettuna ensimmäinen tähti kiiltelee 0,6 kg päässä..olisikohan tuo jo ensiviikolla???

Ryhmässä oli puhetta nukkumisesta ja sen tärkeydestä...joo nukun huonosti, stressaan kaikesta yms. tuli vaan siellä mieleeni että aikamoisen montun olen itselleni kaivanut. Kaikki asiat mitkä vaan voi altistaa lihomiselle on mun elämäni kohdalla osunut ihan nappiin. Noh eipä sen väliä, elämän tapa muutostahan tämä laihdutus on.

Ensiviikolla tämän kevään/ kesän viimeinen tyhmä omassa paikassa, sitten täytynee raahata rasvansa hieman pidemmälle, mutta eipä tuo haittaa.

Jälkiruoka: 9 viikoa juhannukseen. Jos sitä saisi kilon viikossa pois niin sillon mittarissa olisi               -13 kg...siis JOS....

keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Koskaan ei kannata masentua !!

Kyllä vaan se mennyt viikko, liikuntoineen ja melkein oikeineen ruokineen on tehnyt tehtävänsä. Saldona -1,4 kg eli yhteensä ruhostani on kadonnut rasvaa -2,9 kg. Ihan tekisi mieli kasata tyhjiä margariini paketteja nippuun tuon määrän verran...mutta ei noita ole tullut säästettyä, ihme sinällään koska yleensä säästän kaiken. No hyvillä fiiliksilllä kohden seuraavaa viikkoa :)

Jälkiruoka: Näin pääsiäisen alla ryhmässä oli puhetta mm. munista. Ja juu eipä tarvi paljon munia mutustella tänä pääsiäisenä. Pitää muistaa Ukko-kullallekkin sanoa että muna se on tänkin mamman lihottanut näihin mittoihin... heh..että tällaistä tällä erää ;)

pienoinen takapakki....

Viikko sitten puntari puhui karua kieltä eli takasin oli tullut 0.2kg, mutta takana sillä viikolla kolme tuntia kovaa ohjattua punttijumppaa, joka taitaa mun kunnolle olla hieman liikaa. No ei masennuta rasvaa tulee ja menee, toivottavasti tulevaisuudessa ois enempi meno voittoista :)

Viisastuneena olenkin koittanut jumpissa käydä liikkuvilla tunneilla. Tällä viikolla ei ihan kaikkia yksiköitä ole ( taaskaan ) tullut syötyä, mutta ehkä se ruokapuolikin lähtee kohta rytmittymään.

Tän viikon liikunta puolella on tapahtunut ihan mukavasti, jumppaa, kävelyä ja koti treeniä.

To: ei mitään ( alkopa lupaavasti :))
Pe: 45 min reipas kävely
La: zumba 55 min
Su: ei mitään...hö
Ma: zunba 55 min (kotona 5*20 ojentajat, vatsoja 5*20, staattista 1 min)
Ti: zunba 55 min (kotona 5*20 ojentajat, vatsoja 5*20, staattista 1 min)
Ke: ( kotona 10*10 ojentajat, vatsoja 10*10, staattista 1 min )

Jälkiruoka: ja kyllä ongelmani tällä hetkellä painon lisäksi ovat "allit" ja neljän raskauden venyttämä vatsa nahka...sota niitä vastaan on aloitettu...

torstai 7. huhtikuuta 2011

toinen totuuden hetki...

.. toinen pirun kiireinen viikko takana, ja hyvä jos yhtenä päivänä tuli tungettua kupuunsa kaikki sallitut yksiköt, mutta siitä huolimatta -0,2 kg eli kahden viikon jälkeen -1,6 kg.

Ryhmässä saatiin malli esimerkki päivän ateriosta joka oli tehty 1200 kilokalorin mukaan, ja siitä sitten laskimme ja käänsimme ne yksiköiksi. Täytynee tunnustaa että paljon selvensi että mitä saa syödä tai että mitä kannattaa ja täytyy syödä.

jälkiruoka: kolmannen viikon ensimmäinen päivä takana, hyvillä fiiliksillä ja sain jopa raahattua hanurini salille. Jippii !!!  Tästä täytyy tulla hyvä viikko :)

maanantai 4. huhtikuuta 2011

ensimmäinen totuuden hetki

Ensimmäinen viikko takana. Ruokaa olisi kyllä ohjelman mukaan saanut syödä, mutta hiukan tuo kiireinen elämän rytmi vähensi sapuskapuolta lähinnä kynsien syöntiin ja aikalailla ilta painotteiseksihan se jääkaapin tapaaminen painottui. Silti hetkeäkään en joutunut nälkää kärsimään ja hyvillä fiiliksillä säntäilin koko viikon kiireestä kantapäähän. Mutta viikon tulos oli kunnioitettavat  -1,4 kg. Eli tuntuuhan tuo toimivan.

Ryhmässä taas sai aimo annoksen nauru huumoria ja positiivista mieltä ja ennen kaikkea paljon paljon motivaatiota tulevalle viikolle!!


Jälkiruoka: mikä kumma siinä on, aina kun aloitan laihduttamisen alkaa kaiken maailman kinkereitä ja kissanristiäisiä tulemaan joku tuutista??!! Ja sehän tietää notkuvia herkkupöytiä, kakkuineen, keksineen ja muine herkkuineen... Välillä tuntuu että koko yhteiskunta on vastaan mun laihduttamisen kanssa...hitto soikoon...

perjantai 1. huhtikuuta 2011

hyvän painon ystävät

No sinnehän sitä sitten päädyttiin rasvoineen päivineen. Ihana fiilis kun painonvartijoista tuttu ohjaaja tunnisti mut tutuksi laihduttajaksi jo pelkän turpavärkin nähtyään. Ja minä tietysti hyvänä uutena asiakkaana olin kerännyt hieman lisää pudotettavaa sitten viimenäkemän, ettei ihan muutamaan tapaamiseen tämä yhteistyö nyt uuden yrityksen kanssa jää.

No ei muuta kun puntariin ja mulle nyt mitään uutta ja mullistavaa ei silmille hypännyt, olihan se kilomäärä tiedossa...mutta ainakin pudotettavaa löytyy, vaikka muille jakaa.

Ohjelma on samantyyppinen kun painonvartijoiden vastaava, mutta ainahan kun uutta alottelee niin hippasen on pihalla mitä saa syödä ja minkä verran. Mutta muutaman viikon tarpomisen jälkeen varmasti alkaa sujumaan jo ilman hikeä ja kyyneleitä ;)

Kotiin viemisinä ensimmäisen tapaamisen jälkeen hyvä mieli, ja nipullinen uusia ohjeita ja motivaatiota niin paljon että hyvä että mahtui autoon kun kotioppäin lähdin köröttelemään.




jälkiruoka: kilomääriä en tässä nyt viitsi heitellä tapetille...kova palahan tuo on itsellekkin.. mutta ehkä se karu totuus viellä jonain päivänä tännekkin tulee tällättyä...