Eilen oli rasvainen ilta, siis ryhmässä puhuttiin rasvoista ja nimen omaan oikeanlaisista rasvoista ja niiden tärkeydestä. Eipä tarvi kummoinenkaan selvän näkijä olla kun voi jo tietää että mullahan ne on ihan viturallaan ne rasvan saannit. Joskos koittaisi tällä viikolla keskittyä niihin... ja rasvaa oli taas karissut itsestä poiskin -0,3kg elikkäs yhteensä saldo ois nyt -2,8 kg, ei häijymmin, vaikka voisihan tuo vauhti olla nopsampikin, mutta itsestähän se on kiinni...
Uusi viikko alkoi 45 min zumballa, tai siis puurolla mustikoiden kara se alkoi, sitten zumbaa. Nyt pitäisikin sitten taas syödä... on tämä kanssa...
25 vuotta tärähtää mittariin tulevana suvena seitsemännen kerran, mukuloita väännetty maailmaan neljä, ja kiloja kerätty täydellisen vartalon päälle enemmän ja vähemmän. Nyt taas kohti uusia haasteita, tällä kertaa hyvän painon ystävien tuella...katsotaan löytyykö se täydellinen vartalo tuolta rasva kuorruksen alta :)
torstai 29. syyskuuta 2011
keskiviikko 21. syyskuuta 2011
Kolmas viikko
Eilen oli taas totuuden hetki lahjomattomalla vaalla. Vaikka viime viikko ei ihan putkeen mennytkään syömisten suhteen, elin muutaman päivän melkeinpä kahvin ja tupakan voimin... mutta silti paino oli tippunut -0,8kg, eli kahden viikon jälkeen kokonais pudotus -2,5kg, ei huonommin ollenkaan.
Tänään alkaa taas uusi viikko ja päätin että tämän viikon syön oikein. No aamu puuron olen joutunut lämmittämään jo kolmeen otteeseen ettei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan mennyt...mutta ei saa lannistua!!
Ryhmässä puhuimme tavoista, ja voi että, mulla niitä huonoja sellaisia tuntuu olevan vaikka kuinka ja paljon. Osa niistä tavoista ei millään lailla liity syömiseen, mutta pinttyneitä huonoja tapoja syömisenkin puolella riittää. Tämä painon pudotushan pitäisi olla jotain ihan muuta kun laihdutuskuuri, tämän pitäisi olla elämän tapojen muutos, vanhoista tavoista pitää päästä eroon ja luoda uusia terveellisempia tapoja tilalle...sepä ei olekkaan niin helposti tehty.
Jälkiruoka: On se kiva että meidän kissakin tukee tavallaan mua tässä hyötyliikunnan hommaamisessa. En tiiä mistä se taas kiukuttelee, mutta kissan pissa "tuoksuu"...ei muuta kun imuri ja moppi käteen ...ai niin se aamu puuro...no ehkä siivouksen jälkeen.
Tänään alkaa taas uusi viikko ja päätin että tämän viikon syön oikein. No aamu puuron olen joutunut lämmittämään jo kolmeen otteeseen ettei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan mennyt...mutta ei saa lannistua!!
Ryhmässä puhuimme tavoista, ja voi että, mulla niitä huonoja sellaisia tuntuu olevan vaikka kuinka ja paljon. Osa niistä tavoista ei millään lailla liity syömiseen, mutta pinttyneitä huonoja tapoja syömisenkin puolella riittää. Tämä painon pudotushan pitäisi olla jotain ihan muuta kun laihdutuskuuri, tämän pitäisi olla elämän tapojen muutos, vanhoista tavoista pitää päästä eroon ja luoda uusia terveellisempia tapoja tilalle...sepä ei olekkaan niin helposti tehty.
Jälkiruoka: On se kiva että meidän kissakin tukee tavallaan mua tässä hyötyliikunnan hommaamisessa. En tiiä mistä se taas kiukuttelee, mutta kissan pissa "tuoksuu"...ei muuta kun imuri ja moppi käteen ...ai niin se aamu puuro...no ehkä siivouksen jälkeen.
keskiviikko 14. syyskuuta 2011
Toinen viikko
Iloisin mielin ja hyvällä tsempillä pystyykin aloittamaan tämän viikon kohti seuraavaa ryhmää. Hääpäivän vietosta ja risteilystä huolimatta rasvaa oli poistunut mun täydellisen vartalon ympäriltä.. siis kaikillahan meillä on täydellinen vartalo, mulla se vaan on aika lailla rasvan alle piilotettuna..siis paino pudonnut -1,7 kg. Eikä kertaakaan ole nälkä menneenä viikolla vaivannut, joka päivä en ole edes liikkunut ! Eli hyvällä fiiliksellä, oi oi tätä nautinnon ilmalentoa heh heh !!
No tänään taas zumbaillaan jossain välissä ja viimestään viikonloppuna revin itseni lenkille, vesisade kun riittää mulle selitykseksi miksi en pihalle arsettani raahaa.
jälkiruoka: olen hullaantunut kesäkurkkuun..oi oi kannattaa kokeilla, suosittelen !!
No tänään taas zumbaillaan jossain välissä ja viimestään viikonloppuna revin itseni lenkille, vesisade kun riittää mulle selitykseksi miksi en pihalle arsettani raahaa.
jälkiruoka: olen hullaantunut kesäkurkkuun..oi oi kannattaa kokeilla, suosittelen !!
Onko pinnan kistyminen hyötyliikuntaa??
No toivottavasti se sellaiseksi lasketaan, koska maanantain ja tiistain liikunnat jäivät ihan lasten kanssa läksyjen kimpussa painimiseen ja kodin siivous projektiin.. ja tuo siivoushan nyt on ihan loppumatonta tässä huushollissa..hitto soikoon!!
Mutta tänään sain itselleni taas hetken vapaata aikaa aamupäivästä ja keinuttelin arsettani zumban tahtiin 20 min, kyllä se paljon ottaa mutta paljon myös antaa, joskos tämä liikunta riippuvuus kohta puoliin iskisi minuunkin ??!!??
Tänään ryhmässä mielenkiintoista asiaa, hiilareista, harmikseni juuri tälle päivälle osuu myös vanhempain ilta, joten en ihan koko aikaa ennätä siellä olemaan hö niin mun tuuria taas!!
jälkiruoka: ja hitto kun sitä ei pääse tavoistaan irti!! Taas vasta aamupuuroa alan naamaani lappaamaan ja hereillä oltu ja touhuttu miltei 5 tuntia, no onhan tääkin kai parempi aika aamupuurolle kun maanantain klo 14.30...sillon alkoikin olla jo hieman nälkä !!
Mutta tänään sain itselleni taas hetken vapaata aikaa aamupäivästä ja keinuttelin arsettani zumban tahtiin 20 min, kyllä se paljon ottaa mutta paljon myös antaa, joskos tämä liikunta riippuvuus kohta puoliin iskisi minuunkin ??!!??
Tänään ryhmässä mielenkiintoista asiaa, hiilareista, harmikseni juuri tälle päivälle osuu myös vanhempain ilta, joten en ihan koko aikaa ennätä siellä olemaan hö niin mun tuuria taas!!
jälkiruoka: ja hitto kun sitä ei pääse tavoistaan irti!! Taas vasta aamupuuroa alan naamaani lappaamaan ja hereillä oltu ja touhuttu miltei 5 tuntia, no onhan tääkin kai parempi aika aamupuurolle kun maanantain klo 14.30...sillon alkoikin olla jo hieman nälkä !!
sunnuntai 11. syyskuuta 2011
paluu arkeen
Takana kaksi yötä ilman lapsia, tarjolla valmista ruokaa ja hyvää seuraa. Vaikka olikin ns. lomaa niin kyllä se loman viettokin pistää väsyttämään.
Eilen palasimme miehen kanssa kotiin Radio Rockin risteilyltä, ja kyllä siellä taas sattui ja tapahtui. Seisovan pöydän antimet olivat sen verran kuivaa että ruokien suhteen pysyin hyvin aisoissa.
jälki ruoka: pääsimpä risteilyllä myös euron juusto miehen syliin ja Hynynen oli kiinni rinnoissani, jännityksellä odottelen tuliko euron juustosta enemmän kaloreita kun mitä Hynysen puristelu niitä vei ;)
Eilen palasimme miehen kanssa kotiin Radio Rockin risteilyltä, ja kyllä siellä taas sattui ja tapahtui. Seisovan pöydän antimet olivat sen verran kuivaa että ruokien suhteen pysyin hyvin aisoissa.
jälki ruoka: pääsimpä risteilyllä myös euron juusto miehen syliin ja Hynynen oli kiinni rinnoissani, jännityksellä odottelen tuliko euron juustosta enemmän kaloreita kun mitä Hynysen puristelu niitä vei ;)
perjantai 9. syyskuuta 2011
liikunnan riemua
Tai no riemua ja riemua kun en kävelylle päässyt kun taivat päätti alkaa heittämään vettä ihan maahan saakka. Yllätin itseni zumbaamasta 3*20 min eli lyhyelläkin matikalla kokonaisen tunnin verran tuli kankkuja keinutettua, ja voi sitä hien määrää, mutta fiilis ihan loistava sen jälkeen!!
Syömisten puolesta kurissa on pysytty, noh eipäs tässä nyt ole vasta kun kolmas päivä menossa, mutta olisihan sitä siinäkin ajassa jo kerinnyt repsahtamaan...ainakin minä...
jälki ruoka: tänään laatua luvassa, lapset viskataan mummilaan hoitoon ja miehen kanssa suunnataan pikkuisen kauemmas täältä etelä suomen pölyistä...
Syömisten puolesta kurissa on pysytty, noh eipäs tässä nyt ole vasta kun kolmas päivä menossa, mutta olisihan sitä siinäkin ajassa jo kerinnyt repsahtamaan...ainakin minä...
jälki ruoka: tänään laatua luvassa, lapset viskataan mummilaan hoitoon ja miehen kanssa suunnataan pikkuisen kauemmas täältä etelä suomen pölyistä...
torstai 8. syyskuuta 2011
viikko1
Elikkäs taas aloitellaan vähän niinkuin alusta...mutta eipä tuo haittaa, ryhmässä oli paljon uutta porukkaa ja vanhoja tuttujakin, fiilis ja henki siellä on äärettömän hyvä ja huumorin siemenkin kukkii reilusti.
Tällä kertaa keskusteltiin aiheesta mikä kenellekkin on painon nousun syy, ja kyllähän sen kaikki omalla kohdallaan tietää. Toivottavasti kaikki löytävät selkärangan ja inspiksen terveellisempään elämään.
Mulla tuo selkäranka ja motivaatio löytyi kyllä helv*tin helposti tällä kertaa. mietinpä vaan että miksi ihmeessä avaan suuni aina väärässä paikkaa ja väärään aikaan.. mutta noh katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaa...
Jälkiruoka: eilen kun suuren suuni avasin ryhmässä vaikutus oli heti ilmeinen, illasta heitin 40 min kävelyn viereisellä pururadalla... nyt sitten lonkat vähän jumittaa, mutta jos en nyt siitä tekisi tekosyytä tän päiväiseen liikkumattomuuteen...eli zumban kimppuun suuntaa hän !!
Tällä kertaa keskusteltiin aiheesta mikä kenellekkin on painon nousun syy, ja kyllähän sen kaikki omalla kohdallaan tietää. Toivottavasti kaikki löytävät selkärangan ja inspiksen terveellisempään elämään.
Mulla tuo selkäranka ja motivaatio löytyi kyllä helv*tin helposti tällä kertaa. mietinpä vaan että miksi ihmeessä avaan suuni aina väärässä paikkaa ja väärään aikaan.. mutta noh katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaa...
Jälkiruoka: eilen kun suuren suuni avasin ryhmässä vaikutus oli heti ilmeinen, illasta heitin 40 min kävelyn viereisellä pururadalla... nyt sitten lonkat vähän jumittaa, mutta jos en nyt siitä tekisi tekosyytä tän päiväiseen liikkumattomuuteen...eli zumban kimppuun suuntaa hän !!
keskiviikko 7. syyskuuta 2011
varas lähtö uuteen viikkoon
tänään en viellä laske yksikköjä, mutta ruokaa ajattelin syödä aikaisemmin saamani ohjeen mukaan. Nyt siis aamupuuro marjoineen maidon kera täyttäneet vatsaa ihan sopivasti.
Myös zumban kaivoin esiin ja heiluttelin hanuriani 20 min sen tahdissa, ja voi että mikä ihana hiki siitä tuleekaan niskaan...ja oikeestaan ihan joka paikkaan. Joskos sitä viellä illalla käväisisi kevelyllä, no aika näyttää. Tänään silti ohjelmassa syksyn ensimmäinen ryhmä minne todennäiköisesti saan rakkaan ystävänkin mukaan.
Jälkiruoka, nyt pihalle kuivuttelemaan hikeä kera tuopillinen vettä, kahvia ja tupakka. Eikös sitä ihmiselllä nyt joku pahe saa olla....??
Myös zumban kaivoin esiin ja heiluttelin hanuriani 20 min sen tahdissa, ja voi että mikä ihana hiki siitä tuleekaan niskaan...ja oikeestaan ihan joka paikkaan. Joskos sitä viellä illalla käväisisi kevelyllä, no aika näyttää. Tänään silti ohjelmassa syksyn ensimmäinen ryhmä minne todennäiköisesti saan rakkaan ystävänkin mukaan.
Jälkiruoka, nyt pihalle kuivuttelemaan hikeä kera tuopillinen vettä, kahvia ja tupakka. Eikös sitä ihmiselllä nyt joku pahe saa olla....??
maanantai 5. syyskuuta 2011
ÄN-YY-TEE- NYT
Koko lihottavan kesän loppu häämöttää, ihanata!! Keskiviikkona aloittaa ryhmä tauon jälkeen taas pyörimään, sinne siis!
jälkiruoka....ihan jännittää kuinka monen monta kiloa sitä on sinne lisää vietävää...voi vattu !!
jälkiruoka....ihan jännittää kuinka monen monta kiloa sitä on sinne lisää vietävää...voi vattu !!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)